fredag 25. november 2011

Happy Thanksgiving

I dag er det thanksgiving her i New York, en høytid der det å være sammen med familien er veldig viktig. Mange av mine med-inters har ringt hjem til familiene sine i dag for å ønske dem "a happy thanksgiving." Noen av oss europere gjorde det samme, men det betydde vel muligens ikke like mye for oss. Mine foreldre var ikke hjemme, så de får leve uten "thanksgiving" telefonene. 
// 
Today is thanksgiving here in New York, a holiday where it is important to spend time with your family. Many of my fellow interns have called their families today to wish them a happy thanksgiving. Some of us europeans did the same, but I don't think it meant the same for us. My parents weren't home, so they have to live without that call. 

Abs og Chris som er to av mine med-interns stod for matlagingen sammen med mr. Rod og miss Linda. Måltidet startet med at Mr. Rod leste fra bibelen om takknemlighet, og ba en bønn for maten. Så var det tid for mat. Fantastisk! Kalkun, hjemmelaget potetstappe, gulrøtter, og mengder av dessert. Gresskarpai er forresten veldig godt! ;) Tradisjonen sier at det er tillatt å synge julesanger når thanksgiving er over, og det gjorde vi. Alle sang glade jul på sitt eget språk, i en litt for høy dur. Med litt øvelse tror jeg det kunne blitt vakkert. 
// 
Abs and Chris, two of my fellow interns, was todays chefs, together with Mr. Rod and miss Linda. The meal started with Mr. Rod reading from the bible about thankfulness, and he blessed the food. After that it was time to eat. Amazing! Turkey, home made mashed potatoes, and loads of dessert. Pumpkin pie is very good, btw. The tradition says that it's allowed to sing Christmas songs after thanksgiving, and thats exactly what we did. Everyone was singing silent night in their own language, in a tune that was a little bit too high. With a little bit of practice I think it could be beautiful. 

Thanksgiving handler om å være takknemlig, og jeg er utrolig takknemlig for å få være her i New York og være med på det som skjer i Metro Ministries. Jeg lærer utrolig mye, og jeg er sikker på at Gud har plassert meg her med en hensikt, for å forberede meg. 
// 
Thanksgiving is about being thankful, and I'm very thankful for being here in New York, and being a part of what's going on in Metro Ministries. I'm learing a lot, and I know that God has places me here with a purpose, to prepare me. 

Jeg synes thanksgiving er en fantastisk tradisjon. Familie samlet for å fokusere på det man har, for å være takknemlig. I år feiret jeg med min Metro familie, men kanskje jeg samler min egen familie for å feire hjemme neste år. Selv om jeg ikke har noe sterk tilknytning til Amerika, så har jeg tross alt immigrert for å være her i 4 måneder. 
// 
I think thanksgiving is an amazing tradition. Famiy gathered together to focus on what we have, to be thankful. This year I celebrated with my Metro family, but maybe I'll gather my own family next year to celebrate. Even thou I don't have a strong connection to America, I have been an immigrant the last four months. 

Dagens utfordring: skriv ned 10 ting du er takknemlig for. 
// 
Today's challenge: Write down 10 things you are thankful for. 


Bildene er fra dagens thanksgiving feiring. 
// 
The pictures are from todays thanksgiving celebration. 


Ønsker dere alle en god thanksgiving. 
// 
Wishing you all a happy thanksgiving.
Bordet dekket // The table is decorated

Fantastiske med-interns klare for thanksgiving // Amazing fellow interns ready for thanksgiving

Flere av mine fantastiske med-interns // More of my amazing fellow interns

Allison og jeg // Allison and I 

God mat // Good food 

Mr. Rod og miss Linda, mine Intern "foreldre" // Mr. Rod and miss Linda, my Intern "parents"

Abs og Chris som lagde maten // Abs and Chris who made the food

1 kommentar:

  1. looks great!!! Can't wait to celebrate thanksgiving with you next year!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar! :)