tirsdag 15. mars 2011

Et av mange lysglimt fra praksis

Er ute i praksis nå i forbindelse med spes.ped studiet. Har vært superheldig med plassen, og storkoser meg. Er ute nesten hele tiden, og bare nyter det. Føler nesten jeg er tilbake i speideren. 

I dag hendte det en litt morsom episode som jeg bare må dele. Det skjedde i forbindelse med leken "stratego", som er en lagkonkurranse der en av deltakerne er bærer av et skjult flagg. 
Det er ikke alltid like greit med disse dialektene ... 

Studenten: "OK, kim springe med flagget?" 

Elev: "Hæ? Vi har jo isje noen Kim her vi." 

Studenten: "Ok då, HVEM springer med flagget?" 

Elev: "Å ja ... Sørlendinger altså ..." 

Så ble det jammen meg en liten dose geografiundervsning ute i skogen også! 


2 kommentarer:

  1. Ha-ha:D Jeg ler:) Nei, dagens ungdom asså! Kan de ingenting??!? :D

    SvarSlett
  2. ojojoj, da e da versta! Godt du kunne retta opp litt manglande kunnskap!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar! :)