mandag 13. september 2010

Innholdsrik og herlig helg

Denne helga har vært så innholdsrik at den virkelig fortjener et blogginnlegg.

Fredag kveld var jeg dønn sliten etter uka, og for å være helt ærlig var jeg litt negativt innstilt til helgas store happening: Kajakkurs fra 9-17 både lørdag og søndag. Tok grunnkurset i fjor, og hadde meldt meg på teknikkurs som er neste steg på kursstigen.

Lørdag morgen kom med et fantastisk utholdende regnvær. Jeg tror knapt det var opphold i løpet av dagen. Det var ikke få millimeter nedbør som kom i løpet av dagen, så mye at de faktisk snakket om det på radioen. Utenom værmelding er det sjeldent at de bruker sendetid på å prate om regn her i byn. Men hva gjør det vel med litt regn når man har invistert i dyr tørrdrakt? Min Palmdrakt holder meg trofast tørr, til og med da jeg trodde jeg hadde så god kontroll på kantetak at jeg endte i vannet. Det er en hårfin balanse mellom det å kante og det å kantre ... Jeg kanta bare LITT for mye. Ellers var det en kjempedag på kurs! Jeg var storfornøyd og ekstremt støl da kvelden kom.
Tid for en liten padlepause
(hvis noen trenger en sandstrand kan de bestille fra www.sandstrand.no, da kommer båten i bakgrunnen med sand).


Etter en lang, varm dusj dro jeg til min eldste bror og spiste fantastisk pizza. Min kjære tanteunge mistet en drue bak sofaen, og det er fantastisk å se hva besteforeldre kan gjøre for sine søte små ... :) 
"Bess og bessmor henta Maia si dlua ..."

For å overvinne tidsklemma møttes vi til planlegging av bli-kjent tur med årets tentro-gjeng (konfirmantene) klokka halv 11 på kvelden. Etter det gikk jeg hjem og sørget for en god natts søvn før neste padledag.

Søndag morgen var jeg klar. De første takene med åra var nok litt stive, men det kom seg etter hvert som kroppen kom i gang. Dette ble en utrolig spennende kursdag. Meldte meg frivillig som skadet i redningsøvelsen, og enda en gang havnet jeg i vannet. Med skuldra ut av ledd (liksom) var det lite jeg kunne gjøre, så jeg ble løftet opp og fraktet et langt stykke liggende på tvers av to kajakker. Jeg hadde det fint, men tror det var ganske tungt for de stakkarene som måtte taue. 

Alt i alt var det et kjempespennende kurs, og jeg angret ikke da jeg var ferdig på søndagen. Nå har jeg to oblater på våttkortet mitt. Fancy! :)


Takk for at du overtalte meg brodern!

Søndag kveld hadde jeg besøk av Else, min kjære samboer fra Israelsturen i sommer. Det var så gøy å treffe henne igjen. Kvelden ble en fest, slik som Israelsturen var! 
Nei, vi var ikke i New York, vi var på Visnes. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)